تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 11:53
کد خبر : 112260

بازخوانی فرمایشات اخیر رهبر انقلاب؛

آینده روشن ایران در گرو وحدت ملی/چرا باید از دوقطبی‌سازی حذر کرد؟

آینده روشن ایران در گرو وحدت ملی/چرا باید از دوقطبی‌سازی حذر کرد؟

هوشیار کردن مردم و مسوولان در باب توطئه دشمن برای دوقطبی‌سازی جامعه، همواره یکی از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بزنگاه‌های مختلف، از جمله در ایام انتخابات بوده است.

به گزارش تیتر داغ؛ یکی از حربه‌ها و ترفندهای شیاطین و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد تفرقه و دوقطبی در جامعه ما و میان مردم ماست؛ دشمنان به درستی متوجه شده‌اند که رمز پیروزی‌ها و عبور از بحران‌ها در تمام طول این ۴۵ سال از عمر نظام، اتحاد و پیوستگی و یگانگی مردم و تبعیّت آن‌ها از ولی‌ّامر است؛ دشمنان سال‌هاست درصدند با ابزارهای ریز و درشت جنگ نرم و جنگ ترکیبی و اختاپوس رسانه‌ایِ در تصاحب خود، این اتحاد و یگانگی مردم ایران اسلامی را مخدوش سازند؛ حربه و ترفندی که در مقاطع مختلف به ویژه در ایام انتخابات، ظهور و بروز می‌یابد.

روشن‌شدن موتور دو قطبی‌سازی‌های دروغین توسط دشمنان

چند هفته‌ای تا انتخابات خبرگان ششم و مجلس دوازدهم باقی مانده است و دشمنان و معاندان نظام، به شیوه معمول و مألوف خود، موتور دوقطبی‌سازی را روشن کرده‌اند تا جامعه و مردم ما را از وحدت انتخاباتی و حضور در پای صندوق‌های رأی بازدارند؛ دو قطبی‌های دروغین و کاذبی که اصالت ندارند و ساخته و پرداخته دشمن هستند؛ دشمنی که با هویت ایرانی و اسلامی مردم و جامعه ما که از بطن آن استقلال و اقتدار زاده و شکوفا شده است، سر ستیز دارد.

خنثی‌سازی دو قطبی‌های کذایی، با حضور مردم در صحنه

مقام معظم رهبری با حَزم و دوراندیشی، همواره خطر دوقطبی‌سازی‌های دروغین دشمن را گوشزد می‌فرمایند؛ معظم‌له در دیدار اخیر مردم قم ضمن تبیین و تشریح مزایای فراوان حضور مردم در صحنه، به نقشه و توطئه دشمن برای خارج‌کردن مردم از صحنه حمایت و همراهی نظام اشاره فرمودند و گفتند: «یکی از عواملی که برای بیرون‌بردن مردم از صحنه به کار می‌گیرند، بی اعتقاد کردن مردم و بی‌اعتنا کردن مردم است؛ دارند تلاش می‌کنند، تبلیغات می‌کنند، کار می‌کنند؛ دشمن مشغول کار است. مسئولین ما باید در این زمینه‌ها هرچه می‌توانند تلاش کنند، هر چه می‌توانند کار کنند. مسئله حجاب و این قضایای حجاب را با این چشم نگاه کنید. مساله صرفاً این نیست که حالا قضیه حجاب را یک عدّه‌ای نمی‌دانند یا ملاحظه نمی‌کنند؛ نه، یک عده‌ای انگیزه دارند البته عده کمی برای مخالفت و معارضه. یکی از مسائل، ایجاد اختلاف است؛ دوقطبی کردن مردم. ببینید، اختلاف دو جور است: یک وقت دو نفر با هم اختلاف سلیقه دارند، در فلان مساله سیاسی، در فلان حُب و بغض؛ با همدیگر هم دوستند، رفیقند، با هم چایی می‌خورند، با هم سر سفره می‌نشینند، اختلاف نظر هم دارند؛ یک وقت [هم] هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود هرچه می‌خواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بد از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر می‌شود از طرف او محکوم است؛ اسم این دوقطبی است. دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کنند. هر کاری طرف مقابل بکند، این طرف او را محکوم می‌کند، ولو خوب باشد. این‌ها از کارهایی است که امروز مخالفین ملت ایران و دشمنان ملت ایران مشغولند. راه مقابله هم حضور مردم است. مردم در مسائل اقتصادی باید وارد بشوند، در مسائل سیاسی باید وارد بشوند، در انتخابات باید جداً وارد بشوند، حتی در مسائل امنیتی باید وارد بشوند…».

رهبر حکیم انقلاب اسلامی، راه مقابله با دوقطبی‌سازی‌های دروغین دشمن را حضور مردم در صحنه می‌دانند و در بیانات اخیرشان در همین راستا فرمودند: «مساله حضور مردم در صحنه که جزو لوازم حتمی اداره‌ی صحیح کشور و پیشرفت انقلاب و به نتیجه رسیدن انقلاب و به هدف‌ها دست یافتن انقلاب است باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، هر کسی زبان گویایی دارد، هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی می‌تواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ این حق است. تواصی به حق وظیفه‌ی همه است؛ روحانی باشد، استاد دانشگاه باشد، منبر باشد، صداوسیما باشد، مسئول سیاسی باشد، مدیر فلان دستگاه باشد، عالِم باشد، مرجع باشد، هر کسی باشد، وظیفه است. مردم را بایستی به حضور در میدان، ایستادگی در میدان، آشنایی با لوازم میدان وادار کنند. البتّه مسئولان حکومتی باید بدانند که مردم آماده‌اند، [لذا] وظیفه‌ی آن‌ها سنگین است؛ هم مسئولان حکومتی، هم فعّالان عرصه‌های سیاسی و فرهنگی، باید زمینه را آماده کنند. ان‌شاءالله این آمادگی همین‌طور ادامه پیدا کند، روزبه‌روز هم زیاد بشود».

انتخابات، نماد دودستگی و دوقطبی‌گری نیست

هوشیار کردن مردم و مسؤولان در باب توطئه دشمن برای دوقطبی‌سازی جامعه یکی از تأکیدات همیشگی رهبر فرزانه انقلاب در بزنگاه‌های مختلف از جمله در ایام انتخابات است؛ معظم‌له در اول فروردین ۱۴۰۰ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، در سخنرانی نوروزی‌شان فرمودند: «ملت عزیزمان انتخابات را نماد وحدت ملی قرار بدهند، نماد دودستگی و نماد تفرقه قرار ندهند، نماد دوقطبی‌گری قرار ندهند؛ این تقسیم‌های غلط «چپ» و «راست» و امثال این‌ها را کنار بگذارند. آنچه مهم است آینده کشور است، آنچه مهم است آینده نسل ما است، آنچه مهم است نظام باعزت اسلامی در کشور است؛ این‌ها مهم است، این‌ها را بایستی در نظر بگیرند و به معنای واقعی کلمه در کنار هم باشند. البته سلیقه‌ها مختلف است؛ اختلاف سلیقه هست، اختلاف بینش سیاسی هست، اختلاف قومیت‌ها هست، اختلاف مذاهب هست؛ این‌ها هیچ اشکالی ندارد؛ هم قبلاً بوده، هم حالا هست، هم بعدها خواهد بود؛ این‌ها اشکالی ندارد [لکن] این‌ها باید وحدت ملی را به هم نزند، یعنی آحاد ملت را در مقابل هم قرار ندهد، کشور را دو قطبی نکند».

مردم ما در دام دوقطبی‌های جعلی دشمن گرفتار نمی‌شوند

مردم شریف ایران اسلامی نیز در لبیک به فرمایشات و تواصی مقام معظم رهبری، همواره و به ویژه در بزنگاه‌هایی نظیر انتخابات هوشیار بوده‌اند تا در دام دو قطبی‌سازی‌های کاذب و جعلی دشمنان اسیر نشوند؛ در همین راستا رهبری معظم انقلاب در اسفند سال ۹۴ پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم طی سخنانی در در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: «مردم در این انتخابات، اعتماد خودشان به نظام اسلامی و تبعیّت از نظام اسلامی را اثبات کردند و نشان دادند که تابع جمهوری اسلامی هستند، قوانین جمهوری اسلامی را قبول دارند، بر طبق این قوانین رفتار می‌کنند و عمل می‌کنند؛ این خیلی با ارزش است؛ این درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که دشمنان ما دارند دنبال می‌کنند؛ می‌خواهند یک دو قطبی‌ای درست کنند بین حکومت و نظام از یک طرف و مردم از یک طرف؛ مردم به جای اینکه به زبان بیاورند و حرف بزنند، آمدند در میدان نشان دادند که نخیر، این‌جوری نیست. البته قبلش هم آن راه‌پیمایی بیست‌ودوم بهمن بود با آن عظمت، با آن شور و شعور؛ مردم واقعاً این‌جوری هستند».

پرهیز از دوقطبی‌گری؛ تکلیف مسؤولان

البته مخاطبِ بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر پرهیز و اِحتراز از گرفتار شدن در دوقطبی‌سازی‌های کاذبِ دشمنان صرفاً مردم نیستند بلکه مسؤولان و کارگزاران نظام نیز در این عرصه واجد تکالیفی هستند که تخطی آن‌ها از تکالیف مزبور، به مثابه تکمیل پازل دشمنان است؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی در خرداد سال جاری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمودند: «دسته‌بندی‌ها هست؛ در مجلس هم هست؛ هم در مجلس شما هست، هم در مجالس قبلی بوده. چاره‌ای هم نیست؛ بالاخره سلایق، مختلف است دیگر؛ یک دسته یک جور فکر می‌کنند راجع به مسائل، یک دسته یک جور دیگر. این دسته‌بندی‌ها که ناگزیر هم هست تا یک حدودی، این‌ها در قانونگذاری اثر نگذارد. اینکه می‌گویند دوقطبی دوقطبی، معنای دوقطبی همین است؛ معنای دوقطبی اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده. معنای دوقطبی این است که وقتی این اختلاف سلیقه به وجود آمد در هر تصمیمی به جای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، به جایگاه این دسته‌بندی فکر می‌کنیم؛ دسته ما این‌جوری می‌خواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست، [فرقی نمی‌کند؛] معنای دوقطبی این است».

دوقطبی‌سازی از ضربه‌های مهلکی که دشمن به‌دنبال آن است

در شهریور سال ۹۳ نیز رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت فرمودند: «جناح‌بندی‌های سیاسی اشکالی ندارد، اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد، زیرا این کار موجب دل‌زدگی و خستگی مردم و شکننده‌شدن محیط جامعه می‌شود». در جایی دیگر رهبری بصیر گفتند: «ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است».

علی‌ایحال دست‌زدن و تمسّک به ترفند کهنه و نخ‌نمای دوقطبی‌سازی و جامعه را به دو قسمت نامتقارن و نامساوی تبدیل کردن، حربه‌ای است که دشمن مَکار و غَدّار با اهتمام هر چه تمام دنبال می‌کند و مترصد فرصت است تا در مواقع و برهه‌های حساس و بزنگاه‌ها، این دوقطبی‌های دروغین و کاذب را برجسته سازد و از رهگذر آن، مقاصد و اغراض شوم خود را پیاده سازد.

البته مردم ایران اسلامی به تبعیت از رهبری حکیم انقلاب، بصیر و هوشیار هستند و به رغم برخی اختلاف سلایق -که در هر جامعه‌ای بیانگر پویایی است و مزیت محسوب می‌شود- در اصول کلان از جمله تحکیم نظام و ارزش‌های اسلامی و حراست از تمامیت ارضی، یکدل و متفق هستند و با کنش‌های به‌موقع خود در بزنگاه‌هایی نظیر انتخابات و یا مراسمات دینی و ملی نظیر اربعین و ایام‌الله دهه فجر و سالگرد شهادت سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی و قس‌علیهذا، به تمامی بدخواهان و معاندان ایران اسلامی ثابت می‌کنند که شیفته و دلباخته ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.