تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 9:49
کد خبر : 28429

افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت بیماری در استان خوزستان گفت: موارد ابتلا نسبت به یک ماه پیش ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش یافته که این مساله بسیار خطرناک است.

به گزارش تیتر داغ؛ دکتر محمدحسین سرمست در نشست خبری که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، اظهار کرد: اهداف معنوی، آرمانی و کمالات انسانی که در ذهن همه وجود دارد فراهم نمی‌شود مگر اینکه امکانات زمینه‌ای آن فراهم شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آینده بهداشت و درمان در حوزه آموزش است، افزود: در خوزستان باید همه دست به دست هم دهیم تا در حوزه آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند مشکلات و پیشنهادات را از دل مردم دریافت کنند و به ما انتقال دهند و همچنین با انتقال ایده‌های خود به ما می‌توانند در پشرفت بیشتر به ما کمک کنند. خوزستان دریچه نفوذ کشور است بنابراین باید در این خصوص تعصب داشته باشیم و به عنوان مرزبانان کشور نقش خود را ایفا کنیم تا راحتی بیشتر مردم فراهم شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوزستان چند پیک کرونا را پشت سر گذاشته است، افزود: نباید از پیک بیماری ترسید اما باید از بیمار شدن ترسید و مراقبت کرد؛ هر کسی باید دغدغه بیمار شدن را داشته باشد و خود را در مقابل این بیماری ایمن کند.

وی ادامه داد: اُمیکرون بسیار مسری است به گونه‌ای که وارد هر خانواده شود ممکن است همه اعضای خانواده درگیر شوند و حتی فرصت چگونگی پیشگیری را به مردم نخواهد داد.

سرمست بیان کرد: نباید اُمیکرون را ساده گرفت؛ ابتلا به این سوش می‌تواند منجر به بستری، درگیری اطفال و مرگ و میر شود. در این سوش میزان درگیری کودکان بیشتر است به گونه‌ای که اکنون ۲۰ درصد مراجعه‌کنندگان اطفال هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تزریق سه دوز واکسن، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، باز بودن درب و پنجره‌ها علاوه بر استفاده از تهویه و استفاده از ماسک می‌تواند در کنترل بیماری کمک کند.

سرمست با اشاره به آمادگی چند هزار تخت عادی، چند صد تخت ویژه و پرسنل بهداشت و درمان در استان خوزستان برای خدمات‌رسانی در پیک جدید کرونا گفت: هر چند سیستم بهداشت و درمان در خدمت مردم است اما مشخص نیست که چه کسی از درمان نتیجه می‌گیرد بنابراین مردم نباید خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهند.

وی تصریح کرد: موارد ابتلا نسبت به یک ماه پیش ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش یافته که این مساله بسیار خطرناک است. این وضعیت نشان می‌دهد در هر محفل و جمعی ویروس وجود دارد؛ از مردم تقاضا داریم این شرایط را جدی بگیرند و علاوه بر واکسینه کردن خود، دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سرعت انتشار اُمیکرون، گفت: در شرایط کنونی هر نوع سرماخوردگی باید اُمیکرون فرض شود بنابراین نیازی نیست برای ثابت کردن بیماری حتما تست انجام شود زیرا ممکن است با مراجعه برای انجام تست، بیماری بیشتر در سطح جامعه منتشر شود.

سرمست در خصوص فعالیت مدارس در شرایط کنونی گفت: فردا جلسه‌ای در این زمینه برگزار و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: سلامت همه واکسن‌ها مورد تایید است و بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه صددرصد بیمارانی که در مرزها جابه‌جا می شوند مورد تست قرار می‌گیرند، افزود: خطر ابتلای افرادی که از مرزها تردد می‌کنند بیشتر است و این افراد می‌تواند موجب ایجاد سوش جدید شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.