تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 8:29
کد خبر : 25805

حماس درحال ارتقاء ظرفیت‌های نظامی خود است

حماس درحال ارتقاء ظرفیت‌های نظامی خود است

نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس با استفاده از تجربه اخیر جنگ غزه، در حال ارتقای ظرفیت‌های نظامی خود است.

به گزارش تیتر داغ: تال لیف رام، خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد طبق برآورد نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی، حماس این روز‌ها مشغول بازآرایی و ارتقاء ظرفیت‌های نظامی خود است.

وی گفت: لشگر رژیم اسرائیل در غزه این هفته رزمایش برگزار کرده است تا چند سناریو را شبیه سازی کند که احتمال می‌رود مقاومت در صورت ایجاد دور جدید تنش‌ها آن‌ها را اجرا کند.

تال لیف مدعی شد: تنش‌های امنیتی و توقف گفتگو‌ها با حماس درباره حل و فصل اوضاع و موضوع اسیران و مفقودان احتمالا حماس را به انجام عملیات علیه رژیم اشغالگر سوق می‌دهد. در نهاد امنیتی این باور وجود دارد که سران حماس به عنوان بخشی از تجربه‌هایی که از نبرد «شمشیر قدس» گرفته اند، به این باور رسیده اند که علاوه بر تونل‌های تهاجمی که همچنان روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند، لازم است ظرفیت‌های دیگری را که در گذشته از آن استفاده بهینه می‌کردند، اما در سال‌های اخیر آن‌ها را کنار گذاشته اند، ارتقاء دهند.

این خبرنگار صهیونیست افزود: طبق برآورد‌های امنیتی، بخشی از نقشه‌ای که نیرو‌های حماس برای روز موعود برای آن آموزش می‌بینند‏، عملیات فرود، رخنه و نفوذ به مرز‌ها از طریق منفجر کردن قسمت بالای دیوار مرزی میان غزه و غلاف با خودرو‌های بزرگ بمب گذاری شده است.

بنابر ادعای تال لیف، نهاد امنیتی رژیم اشغالگر طی چند ماه اخیر مشاهده کرده است که زمینه‌هایی که حماس در حال متحول کردن آن است، جنگ سایبری، قایق‌های بدون سرنشین و ابزار‌های متنوع در زمینه هوایی و موشک‌های ضد تانک است. ارتش اشغالگر بر این باور است که حماس هم اکنون به رویارویی نظامی فکر نمی‌کند، زیرا درحال بازسازی و استفاده از زمان برای بازآرایی و ارتقاء ظرفیت نظامی خود در زمینه‌هایی مذکور است. سند این ادعا حضور گسترده افسران میدانی در مرز‌ها به منظور پیشگیری از هرگونه اصطکاک با ارتش رژیم اشغالگر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.