تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 7:51
کد خبر : 32018

شورای امنیت سازمان ملل تحریم کره شمالی را به رای می گذارد

شورای امنیت سازمان ملل تحریم کره شمالی را به رای می گذارد

همزمان با آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، واشنگتن به شورای امنیت سازمان ملل فشار آورده است تا یک قطعنامه تحریمی جدید را برای به اصطلاح محدود کردن برنامه موشکی پیونگ یانگ تصویب نماید.

به گزارش تیتر داغ؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه و به درخواست آمریکا قطعنامه اعمال تحریم های بیشتر برضد کره شمالی به بهانه آزمایش موشکی اخیر این کشور، به رای خواهد گذاشت.

یک مقام آمریکایی در این رابطه مدعی شد که قطعنامه پیشنهادی «توانایی کره شمالی را برای پیشبرد برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی خود محدودتر می‌کند، اجرای تحریم‌ها را ساده‌تر و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان را تسهیل می‌کند.

این در حالی است که پکن اعلام کرده است این قبیل اقدامات کمکی به حل هیچ مشکلی نخواهد کرد.

سخنگوی نمایندگی چین در سازمان ملل در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفت: گمان نمی‌کنیم قطعنامه‌ای که از سوی ایالات متحده پیشنهاد می‌شود، بتواند مشکلی را حل کند.

وی افزود که چین در عوض پیشنهاد کرده است که این شورا به جای قطعنامه تحریم، بیانیه‌ای رسمی اتخاذ کند.

این سخنگو همچنین گفت: آمریکا بهترین راه را برای کاهش تنش ها می داند، اما به سادگی در برابر آن مقاومت می کند.

چین اعلام کرده است که اگر واشنگتن خواهان پیشرفت در رابطه با کره شمالی است، باید صداقت و انعطاف بیشتری نشان دهد.

چین و روسیه برای کاهش تحریم ها برضد کره شمالی به دلایل بشردوستانه فشار آورده اند. قطعنامه مذکور جهت تصویب شدن نیاز به ۹ رأی «آری» و هیچ گونه وتو از سوی روسیه، چین، فرانسه، انگلیس یا آمریکا دارد.

کره شمالی روز گذشته و در پی سلسله آزمایش های موشکی متعدد اخیر خود از آغاز سال جاری میلادی، سه موشک بالستیک شلیک کرد که گفته می شود یکی از آنها موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

آمریکا همزمان با محکوم کردن این اقدام و تاکید بر تعهد واشنگتن در حمایت و حفاظت از سئول و توکیو، به همراه کره جنوبی در به رخ کشیدن قدرت نظامی خود و هم پیمانش، اقدام به شلیک موشک نمود.

گفته می‌شود که یکی از موشک‌های پرتاب شده کره جنوبی «هیواونمو» (Hyeonmu-۲) بوده و دومین موشک نیز از سامانه موشکی تاکتیکی آمریکایی موسوم به (ATACMS) شلیک شده است.

همچنین وزارت دفاع ژاپن نیز از برگزاری رزمایش مشترک هوایی خود و آمریکا بر فراز دریای ژاپن (که کره شمالی آن را دریای شرق می نامد) خبر داد.

کره شمالی بارها بر حق خود در آزمایش موشک در داخل مرزهای خود تاکید کرده است.

آزمایش موشکی پیونگ یانگ در حالی صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر در تور آسیاگردی خود از کشورهای منطقه شرق این قاره از جمله کره جنوبی و ژاپن بازدید کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.