تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 17:58
کد خبر : 104334

کلاهدوزان، در نشست خبری اختلال در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) بیان کرد:

قطعی درگاه پرداخت کارمزد فقط مربوط به بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه بوده است

قطعی درگاه پرداخت کارمزد فقط مربوط به بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه بوده است
تیتر داغ: قطعی درگاه پرداخت کارمزد فقط مربوط به بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه بوده و سایر بخش‌های سامانه ستاد، همچون مناقصه و رقابت هیچگونه اختلالی ندارد و مانند گذشته در حال فعالیت و خدمات‌دهی می‌باشد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) گفت: نزدیک به دو سال است که پیگیر هستیم شهرداری‌ها نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بخش عمومی مناقصه‌های خود را در سامانه تدارک الکترونیکی دولت انجام دهند؛ اما مقاومتی به استناد یک دستورالعمل داخلی در شهرداری وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، نشست خبری تشریح اختلال پیش آمده در بخشی از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، با حضور امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد.

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، در ابتدای این نشست خبری گفت: قطعی درگاه پرداخت کارمزد فقط مربوط به بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه بوده و سایر بخش‌های سامانه ستاد، همچون مناقصه و رقابت هیچگونه اختلالی ندارد و مانند گذشته در حال فعالیت و خدمات‌دهی می‌باشد.

وی ادامه داد: علّت ایجاد این مسئله نیز ایراد قانونی در خصوص واریز وجوه کارمزد به حساب شرکت مجری بوده است که مطابق با قوانین وارده بایستی واریز این وجوه از طریق گردش خزانه صورت پذیرد؛ لذا با توجه به اینکه خدمات درخواست، استعلام، دریافت مدارک و ارسال پیشنهاد و انتخاب برنده، در سامانه کمافی‌السابق در دسترس ذینفعان است، دستگاه­های اجرایی می­توانند با رعایت قانون برگزاری مناقصات و لحاظ بند ۲ این ابلاغیه، نسبت به عقد قرارداد و انجام خرید اقدام نمایند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، افزود: خرداد امسال این مشکل اعلام و حدود یک هفته است که پرداخت کارمزد خریدهای کوچک و متوسط از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت دچار اختلال شده است. برای اینکه در این بازه زمانی مردم دچار مشکل نشوند، تصمیم به اطلاع‌رسانی گرفتیم.

کلاهدوزان، تاکید کرد: نگرانی ما این است که در این فاصله افراد سودجو پیامک جعلی ارسال کنند یا شماره‌‌های دیگری را برای برنده خرید ارسال کنند. حساب موردنظر برای این مرحله به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نزد خزانه است و تامین کنندگان باید به این مساله دقت کنند. اطلاع‌رسانی در این خصوص صرفا از طریق وب‌سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

وی، در ادامه  در رابطه با الحاق مزایده‌های اجرای احکام قوه قضاییه، نیز اظهار داشت: در حال حاضر این کار به صورت پایلوت در ۱۰۰ شعبه شروع شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه بحث اتصال شهرداری‌ها به این سامانه فراز و نشیب زیادی داشته، گفت: نزدیک به دو سال است که پیگیر هستیم شهرداری‌ها نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بخش عمومی مناقصه‌های خود را در سامانه تدارک الکترونیکی دولت انجام دهند؛ اما مقاومتی به استناد یک دستورالعمل داخلی در شهرداری وجود داشته است.

آرش عسکری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

آرش عسکری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، در ادامه این نشست خبری گفت: روزانه حدود هزار معامله کوچک و متوسط در سامانه ستاد انجام شود و اختلال پیش‌آمده نیز صرفا در بخش واریز کارمزد همین بخش بوده و سایر بخش‌های سامانه همانند گذشته در حال فعالیت و خدمات‌دهی عادی می‌باشند.

وی افزود: مطابق قانون، وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت به شماره ۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰ نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (قابل واریز در تمامی شعب بانک‌ها با شماره شبا IR330100004001062701029390 به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) با شناسه واریز/پرداخت ۳۱۲۰۶۲۷۸۲۱۴۰۱۸۶۰۰۰۱۱۴۰۰۰۴۰۵۵۰۰ واریز شود. در این خصوص مقتضی است کارپرداز، مدیر تدارکات یا مقام اجرایی خرید در دستگاه­ های اجرایی، نسبت به راهنمایی برنده برای واریز وجه کارمزد (مطابق مبلغ اعلامی سامانه) به حساب اعلام شده و با شناسه مذکور در این بند اقدام و فیش واریزی را از وی (برنده معامله) دریافت نمایند.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، در پیان سخنان خود اظهار داشت: همچنین برنده معامله، ضمن ثبت تیکت در سامانه ستادایران درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل را درج نماید. لذا با توجه به حجم زیاد درخواست‌ها در ماه شهریور، انجام مراحل بعد مانند عقد قرارداد، ارسال و تحویل کالا/خدمت، تأیید و پرداخت، نباید متوقف به پاسخ تیکت مذکور از سوی سامانه شود و دستگاه­ها می‌توانند صرفاً با دریافت اصل فیش واریزی به شرح فوق، سایر مراحل را مطابق با روال قانونی ادامه دهند.

گفتنی است، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، اطلاعیه‌ای را نیز پیرامون رفع مشکل پیش‌آمده در بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه ستاد در روز سه‌ شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

خبرنگار رسانه: صمد یوسفی

عکس: روابط عمومی مرکز تتا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.