تاریخ انتشار : دوشنبه 19 خرداد 1399 - 6:25
کد خبر : 9688

مادورو: ایران، چین، روسیه دوستان واقعی ونزوئلا هستند

مادورو: ایران، چین، روسیه دوستان واقعی ونزوئلا هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی با اشاره به کمک‌های بشردوستانه ایران، روسیه، چین و کوبا، این کشور‌ها را «دوست واقعی» ونزوئلا توصیف کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به کمک‌های انسان دوستانه کشور‌های روسیه، چین، ایران و کوبا به کاراکاس اعلام کرد آن‌ها دوستان واقعی ونزوئلا هستند.

مادورو در سخنرانی شب گذشته خود که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، گفت: کمک‌های بشردوستانه از چین، روسیه، ایران و کوبا می‌آیند. آن‌ها دوستان واقعی ونزوئلا هستند.

وی با اشاره به وعده کمک‌های ۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ونزوئلا افزود: حتی یک دلار هم کمک نشده است.

پیش از این، صندوق بین المللی پول از حمایت مالی ۵ میلیارد دلاری به ونزوئلا برای مقابله با کرونا سر باز زد که انتقاد مقامات ونزوئلا را به دنبال داشت. مادورو در نامه‌ای به صندوق بین المللی پول اعلام کرد این وجه برای تقویت واکنش دفاعی ونزوئلا به شیوع ویروس کروناست، زیرا نظام بهداشتی این کشور به علت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به شدت در تنگنا قرار گرفته است.

این صندوق در یک سال گذشته همواره اظهارنظر‌هایی تردیدآمیز درباره مشروعیت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب این کشور داشته است و گاه خوآن گوایدو، سیاستمدار مورد حمایت آمریکا را رئیس جمهور مشروع ونزوئلا خوانده است.

بحران سیاسی در ونزوئلا از ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ زمانی آغاز شد خوان گوآیدو، رئیس سابق مجلس این کشور و سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. چندین کشور از جمله آمریکا، اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا، اعضای گروه لیما (به استثنای مکزیک)، استرالیا، آلبانی، گرجستان و رژیم اشغالگر قدس و همچنین سازمان کشور‌های آمریکایی او را به رسمیت شناختند.

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا این اقدام را کودتایی که از سوی واشنگتن راهبری شده بود، دانست و گفت که وی روابط دیپلماتیک را با آمریکا را قطع می‌کند. در مقابل، روسیه، بلاروس، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، سوریه و ترکیه از مادورو حمایت کردند.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.