تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 1:42
کد خبر : 19126

مافیا جلوی ورود جوانان به تئاتر را گرفته است

مافیا جلوی ورود جوانان به تئاتر را گرفته است

بازیگر مشهور تئاتر، تلویزیون و سینما معتقد است، وجود مافیا در هنر مانع از ورود جوانان به این عرصه می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ نسیم ادبی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره نمایش «شب/خارجی/یرما»، گفت: لورکا نمایش نامه نویسی است که به نوشته هایش علاقه دارم. نمایش «یرما» نیز یکی از متون فاخری است که کارگردانان بزرگ تئاتر درباره آن نمایش می‌سازند. همچنین آثار این نویسنده موضوع پایان نامه بسیاری از دانشجویان تئاتری است.

وی درباره سبک نمایش «شب/خارجی/یرما» اظهار کرد: بعد از برگزاری کلاس ایده تا اجرا همراه با ندا شاهرخی تصمیم گرفتیم نمایش یرما را به شیوه‌ای متفاوت و با دراماتورژ جدید روی صحنه ببریم. این تغییر در متن نمایش نیست؛ بلکه در شیوه و سبک یرما دیده می‌شود. در نتیجه به شخصیت زن «یرما» و مرد «خوان» ریزبینانه‌تر نگاه کردیم.

ادبی درباره شخصیت‌های داستان خاطر نشان کرد: نمایش «شب/خارجی/یرما» تئاتر مستند است. در حقیقت با این نمایش می‌توانیم فیلم و نمایش را در کنار هم داشته باشیم. همچنین نمایش شامل چندین یرما و خوان و ویکتور است که هرکدام از شخصیت‌ها ویژگی متفاوتی از آن نقش را ایفا می‌کنند و هر بار با صدا و چهره جدید وارد صحنه می‌شوند.

ویژگی‌های متفاوت یرما در «شب/خارجی/یرما» /باید از جوانان تئاتر حمایت شود

وی با اشاره به تازه کار بودن بازیگران این نمایش عنوان کرد: بازیگران نمایش «شب/خارجی/یرما» تنها‌ یک ترم کلاس آموزشی گذرانده‌اند؛ این درحالی است که نمایش یرما برای برخی بازیگران با تجربه هم دشوار است.

ادبی در ادامه نظر خود را درباره تئاتر آنلاین بیان کرد و گفت: به عنوان یک بازیگر تئاتر که سال‌ها روی صحنه بازی کردم، می‌دانم نفس تماشاچی، تشویق و انرژی بیننده که فقط با حضور در سالن میسر است را نمی‌توان با تئاتر آنلاین مقایسه کرد، اما با توجه به تجربه‌ای که در تئاتر آنلاین داشتم موافق اجرای آنلاین نمایش هستم. شیوه تئاتر آنلاین در دورانی که دچار بحران کرونا هستیم می‌تواند تجربه خوبی برای اهالی هنر باشد.

 

وی ادامه داد: تجربه تئاتر آنلاین تجربه درخشانی بود. کما اینکه نمی‌توانیم به یک روش قدیمی بسنده کنیم و باید و در کارمان رشد کنیم و ساختار شکنی داشته باشیم. در خارج از کشور در مترو، پارک‌ها و دیگر اماکن تئاتر اجرا می‌کنند. آن‌ها حتی در تاکسی که تنها دو تماشاچی دارد هم تئاتر اجرا می‌کنند. همچنین تئاتر آنلاین برای فردی که توانایی بیرون آمدن از خانه را ندارد و یا در شهرستان زندگی می‌کنند، مناسب باشد.

ادبی در پایان با اشاره به نسل جوان عرصه هنر تصریح کرد: باید بیشتر از جوانان حمایت کنیم؛ چرا که این افراد در عرصه هنر بی پناه هستند. متاسفانه این جوانان در دوره‌ای قرار دارند که مافیا وجود دارد. اغلب تهیه کننده، تعیین کننده حضور بازیگر در نمایش است؛ بنابراین بیشتر از هنرمندان شناخته شده استفاده می‌شود که بازگشت مالی خوبی برای سرمایه گذار داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.