تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 11:42
کد خبر : 108085

مجلس و دولت نگاه مثبتی به تولید خودروهای برقی در کشور دارند

مجلس و دولت نگاه مثبتی به تولید خودروهای برقی در کشور دارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نگاه مثبت مجلس و دولت برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی، گفت: امروز کشورهای پیشرفته دنیا به این سمت حرکت کرده و لازم است ما نیز در این حوزه گام برداریم.

به گزارش تیتر داغ؛ اصغر سلیمی  با اشاره به ضرورت حرکت به سمت تولید خودروهای برقی در سطح کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه انرژی‌های فسیلی مانند گاز، بنزین و گازوئیل سرمایه‌ای برای آیندگان کشور بوده و امروز میزان این منابع رو به کاهش است، ما باید از مصرف بی رویه این سوخت‌ها با استفاده از راهکارهای مختلف پیشگیری کرده و این ثروت عظیم را برای آیندگان هم حفظ کنیم. امروز خودروهایی که در کشور تولید می‌شود، از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و میزان بالایی بنزین مصرف می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: انتظار می‌رود به دنبال یک جایگزین برای سوخت خودروها باشیم. امروز دنیا به این سمت حرکت می‌کند تا خودروهای برقی را جایگزین کند، این خودروها انرژی کمتری مصرف کرده و سوخت آن پاک بوده و آثار زیست محیطی مخربی نیز به همراه نخواهد داشت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید صبر کنیم و دست روی دست بگذاریم. چندین سال است که در حوزه خودروسازی نتوانستیم موفق عمل کنیم و صرفاً خودروهایی تولید می‌کنیم که از استانداردها دور بوده و هم سوخت بالایی مصرف کرده و هم آلودگی زیست محیطی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از تکنولوژی سایر کشورها در این حوزه کمک گرفته و این تکنولوژی را وارد کنیم. هم باید نسبت به واردات خودروهای برقی اقدام شود و هم در ادامه مسیر، خودمان نیز در این مسیر گام برداشته و خودروهای برقی را در سطح کلاس جهانی تولید کنیم.

وی با اشاره به نگاه مثبت وزارت صمت و مجلس به توسعه استفاده از خودروهای برقی، بیان کرد: مجلس در حوزه واردات خودورهای برقی و هیبریدی مشوق‌هایی را در حوزه عوارض و مالیات در نظر گرفته است. مجلس به اهمیت این موضوع پی برده و هم مجلس و هم دولت در این مسیر گام برمی‌دارند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.