تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 9:54
کد خبر : 11158

پاس‌کاری مدیریتی در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

پاس‌کاری مدیریتی در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

به نظر می‌رسد باید در فرآیند برگزاری انتخابات، ظرفیت‌های قانونی بیشتری را برای انتخاب بهترین گزینه پیش بینی کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ با پایان دوران ریاست مهرداد پهلوان زاده در فدراسیون شطرنج، فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست، امور فدراسیون را به عهده گرفت. با گذشت چند ماهی از دوران سرپرستی نیکوخصال در فدراسیون شطرنج، فرآیند ثبت نام از داوطلبان ریاست فدراسیون آغاز و در نهایت ۵ نفر از کاندیدا‌ها تائید صلاحیت شدند.

در بین ۵ نفر کاندیدا‌های تائید صلاحیت شده، نام شادی پریدر، نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج به چشم می‌خورد که پس از احراز صلاحیت از صحبت با رسانه‌ها خودداری کرده است.

دیگر داوطلب ریاست فدراسیون که سابقه نمایندگی مجلس و ریاست فدراسیون شطرنج را در کارنامه دارد، محمدابراهیم مداحی است. مداحی که در دوره پیشین در انتخابات فدراسیون شطرنج از مهرداد پهلوان زاده شکست خورد و با صندلی ریاست شطرنج خداحافظی کرد، مجددا برای حضور در فدراسیون شطرنج شانس خود را به آزمایش گذاشته است.

رضا شیرین آبادی فراهانی هم، چهره‌ای ورزشی است که وارد کارزار انتخابات فدراسیون شطرنج شده است.

دیگر چهره انتخابات فدراسیون، حسین مطیعی است که از کارشناسان وزارت ورزش بوده و تجربه سرپرستی فدراسیون بولینگ و بیلیارد را در کارنامه دارد.

کاندیدای بعدی ریاست فدراسیون شطرنج، احمد گواری، سرپرست پیشین فدراسیون ورزش‌های همگانی است؛ از طرفی فرهاد نیکوخصال، سرپرست فدراسیون شطرنج نیز برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی اعلام آمادگی کرده بود که با یک رای از کارزار انتخاباتی فدراسیون همگانی خداحافظی کرد و در نهایت هم افشین ملایی به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخاب شد.

این گونه جا به جایی سرپرست‌ها و کاندیدا‌ها و به نوعی پاس‌کاری در مناصب مدیریتی فدراسیون‌ها، جای تامل و بررسی دارد.

سرپرستی یک فدراسیون ورزشی، در نوع خود مسئولیتی خطیر و پرمشغله است. کاندیدای یک منصب مدیریتی در ورزش کشور نیز نیازمند زمان بسیار برای تدوین برنامه‌ها و ارائه آن‌ها در مجامع مورد نیاز است، که این مهم، صرف وقت برای هر موضوع دیگری را با محدودیت مواجه می‌کند.

حال مسئله‌ای قابل تامل وجود دارد، آیا اشخاصی که همزمان با دوران سرپرستی، برای ریاست فدراسیون‌ها کاندیدا می‌شوند، توان و ظرفیت لازم برای انجام هر دو وظیفه که نیازمند صرف زمان بسیاری است را دارند؟

دیگر موضوع قابل توجه آن است که برخی از کاندیدا‌ها طی چند ماه اخیر، در انتخابات دیگر فدراسیون‌ها نیز شرکت کرده اند و شانس خود را برای حضور در آن جا نیز آزموده اند! ظاهرا برخی افراد، در رشته‌های ورزشی متعددی صاحب نظر و توانمند هستند.

البته شاید جالب‌ترین نوع پاس‌کاری مدیریتی بین سرپرست‌ها، کاندیدا شدن به شکل ضربدری در فدراسیونی است که دیگری سرپرستی آن را برعهده دارد.

از دیگر موارد بسیار عجیب، آن است که سرپرست ها در دوران سرپرستی، همزمان برای حضور در انتخابات همان فدراسیون اعلام حضور می‌کنند و گاهی خودشان هم پیروز فرآیند رای گیری می‌شوند؛ البته نباید فراموش کرد که درست پیش از برگزاری انتخابات به طور ضمنی اعلام استعفاء هم می‌کنند!

به نظر می‌رسد باید در این زمینه ظرفیت‌های قانونی درستی پیش بینی و به دقت بر انجام آن‌ها نظارت کرد تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به برگزاری فرآیند انتخاب رئیس فدراسیون وارد نشود.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.