تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 7:11
کد خبر : 9215

۱۰۵ خانه بهداشت بندرعباس در خط مقدم مبارزه با کرونا در روستاها هستند

۱۰۵ خانه بهداشت بندرعباس در خط مقدم مبارزه با کرونا در روستاها هستند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: تمامی مراقبت های بهداشتی در ۱۰۵ خانه بهداشت شهرستان بندرعباس با اولویت مبارزه با کرونا در حال انجام خدمات بهداشتی درمانی هستند.

به گزارش تیتر داغ ؛با اشاره به طرح ارزیابی و پایش از خانه های بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: خانه های بهداشت یکی از محیطی ترین واحد روستایی ارائه خدمات در نظام شبکه بهداشتی درمانی است.
میرزاده اضافه کرد: جا دارد از تلاش همه بهورزان خانه های بهداشت قدردانی نمایم که در دوماه و نیم گذشته واقعا خدمات بسیار ارزنده ای در مقابله با بیماری کرونا انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه همه کشوردر مبارزه با کرونا فعالیت های ارزشمندی دارند، افزود: خانه های بهداشت در روستاها خدمات مراقبت های بهداشتی در زمینه آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان صفرتا ۸ سال، آموزش ومراقبت های تغذیه ای، ایمن سازی در برابر بیماران، بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط روستا، بهداشت محیط اماکن عمومی و بیماریابی با پروتکل ها و برنامه های بهداشتی فعالیت دارند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اهمیت مراقبت از زنان باردار به عنوان یکی از مهمترین شاخص های حوزه سلامت کشور، خاطرنشان کرد: بهورزان با نگهداری، آمار دقیق و تشکیل پرونده برای همه زنان باردارپیگیری آنها در مراحل مختلف پیشرفت حاملگی به خصوص زنان باردار با زمینه بیماری را بر عهده دارند.
میرزاده اضافه کرد: در بحث واکسیناسیون نیز بهورزان با حساسیت ویژه ای نسبت به تکمیل واکسیناسیون و مراجعه به موقع به خانه های بهداشت برای واکسن ها پیگیری می کنند.
وی بیان کرد: از  بیماریابی بیماری هایی همچون مالاریا که با تلاش بسیار سیستم بهداشت و درمان در حال ریشه کنی است نیز در روستا ها غافل نیستیم و بهورزان حساسیت های خاصی دارند.

منبع ,ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.