تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 5:33
کد خبر : 91082

قطر شریک پیچیده ای است

قطر شریک پیچیده ای است

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی گفت که قطر «شریکی پیچیده» است و از نظر سوابق خود در زمینه آزادی سیاسی و حمایت از کارگران نیاز به بهبود دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی از سفر خود به قطر در بحبوحه انتقادات غرب از وضعیت حقوق بشر در این کشور دفاع کرد و در عین حال این کشور عربی حاشیه خلیج فارس را «شریکی پیچیده» توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، سناتور کریس مورفی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN درباره دیدار خود با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر و انتقاداتی که در نتیجه این دیدار با آن روبه‌رو شد، اظهار نظر کرد و گفت: وزیر امور خارجه قطر، یک دوست است اما قطر «شریکی پیچیده» است. این کشوری است که از نظر سوابق خود در زمینه آزادی سیاسی و حمایت از کارگران نیاز به بهبود دارد.

وی افزود: «اما این کشور (قطر) به ما کمک کرد تا جان ده‌ها هزار افغان را نجات دهیم. قطر کشوری است که تمام مترجمان و پرسنل حامی ارتش آمریکا در افغانستان به آنجا می‌روند و روند انتظار برای ورود به ایالات متحده را پشت سر می‌گذارند. هیچ کشور دیگری به جز قطر مایل به انجام این کار نبوده است، بنابراین فکر می‌کنم ما باید شفاف باشیم.

مورفی اشاره کرد که در سفر به قطر با مقامات و مدافعان حقوق بشر این کشور دیدار کرده و ادامه داد: هر بار که به خاورمیانه می‌روم، در مورد راه‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌توانیم با کشورهای آنجا کار کنیم. اما ما این مسائل مهم حقوق بشر را نیز مطرح می‌کنیم.

منبع: روسیا الیوم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.