تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 11:54
کد خبر : 112263

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ نودوهفتمین روز؛

معلولیت مادام‌العمر ۲۰۰۰ صهیونیست/ محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه

معلولیت مادام‌العمر ۲۰۰۰ صهیونیست/ محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از آمار بالای زخمی‌های اشغالگران در جنگ غزه اعلام کردند که از هفتم اکتبر تا کنون بیش از دو هزار صهیونیست دچار معلولیت مادام‌العمر شده‌اند.

به گزارش تیتر داغ؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد نود و هفتمین روز خود شد که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در ۱۴ جنایت کشتار جمعی طی ۲۴ ساعت اخیر حدود ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. نظامیان اشغالگر همچنین بمباران مناطق مرکزی و جنوبی غزه را تشدید کردند. صهیونیست‌ها حملات شبانه در مناطق مختلف کرانه باختری را نیز افزایش داده و باز هم به شهر جنین حمله کردند.

نظامیان اشغالگر زیر آتش سنگین مقاومت / انهدام سه خودرو و یک بولدوزر

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عملیاتی مشترک مقر فرماندهی اشغالگران صهیونیست را در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد یک دستگاه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با بمب «شواظ» هدف قرار داده است.

رزمندگان گردان‌های قسام گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را هم در داخل خانه‌ای در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه با بمب ضدنفر «رعدیه» هدف قرار داد که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

گردان‌های قسام سه خودروی زرهی اشغالگران صهیونیست را نیز در منطقه بنی سهیلا در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

درخواست مقام ارشد بلژیک برای حمایت از محاکمه «اسرائیل» در لاهه

معاون نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که پیشنهادی را به دولت این کشور ارائه کرده تا از دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند.

«پترا دی‌ساتر» معاون نخست وزیر بلژیک با اعلام این تصمیم خود افزود که این کشور نمی‌تواند علیه تهدید رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب کشتار دسته جمعی در غزه سکوت کند.

دی‌ساتر به عنوان نماینده حزب سبز در ائتلاف دولت بلژیک در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت که بلژیک نمی‌تواند در برابر رنج‌های بی‌پایان مردم غزه مانند یک تماشاگر بی‌طرف باقی بماند.

معاون نخست وزیر بلژیک تأکید کرد: ما باید علیه خطر کشتار دسته جمعی اقدام کنیم‌، از دولت بلژیک می‌خواهم که از موضع دولت آفریقای جنوبی حمایت نموده و در دادگاه بین المللی لاهه اقدامی صورت دهد و من پیشنهادی در این خصوص به دولت بلژیک ارائه خواهم کرد.

ادعای انگلیس درباره وقوع حادثه دریایی جدید در شرق سواحل عمان

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع یک حادثه دریایی در ۵۰ مایلی شرق سواحل عمان دریافت کرده است.

این سازمان با انتشار پیامی افزود که عمان در حال بررسی این حادثه است و ما به کشتی‌ها توصیه می‌کنیم هوشیار باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را به ما گزارش دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم گزارش دادند که خبرهایی درباره تسلط انگلیس بر یک کشتی که ارتباط با آن در دریای عمان قطع شده بود، منتشر شده است.

ارتش ملی یمن در واکنش به کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، کشتی‌های متعلق یا وابسته به این رژیم که قصد عبور از دریای سرخ را دارند، هدف حملات گسترده قرار داده است.

محاکمه رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در دادگاه لاهه

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از امروز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز می‌کند و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

قرار است که در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، قضات به درخواست آفریقای جنوبی برای توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه گوش فرا دهند.

همزمان درخواست‌های مشابهی در برخی کشورها از جمله اردن برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه مطرح شده است.

جنبش حماس نیز در پیامی فوری به دیوان لاهه در آستانه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت ضد بشری و نسل کشی در غزه خواستار ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه واشنگتن شد.

معلولیت مادام‌العمر ۲۰۰۰ صهیونیست در جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارقام وحشتناکی در خصوص تعداد افراد دارای معلولیت دائمی در جنگ کنونی علیه غزه به ثبت رسیده است و از میان شش هزار نظامی صهیونیست که از هفتم اکتبر تا کنون در این جنگ زخمی شده‌اند، دو هزار نفر به معلولیت دائم دچار شده‌اند.

مقابله رزمندگان مقاومت با یورش نظامیان اشغالگران به جنین

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ساعاتی اولیه بامداد امروز پنجشنبه به جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند.

همزمان با یورش صهیونیست‌ها به جنین، آژیر خطر در این شهر به صدا درآمده و مبارزان مقاومت به مقابله با اشغالگران پرداختند. مجاهدان مقاومت چند بمب در مسیر نظامیان صهیونیست منفجر کردند.

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی پس از اقدام به تخریب زیرساخت‌های جنین و وارد کردن خسارت‌های زیاد به اموال عمومی و خصوصی از این شهر عقب‌نشینی کردند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.