تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 7:58
کد خبر : 17475

چهل و سومین سال انقلاب با رنگ و بوی جدیدی آغاز شده است/ شکست آمریکا در برابر ایران در تاریخ جهان بی‌نظیر بود

چهل و سومین سال انقلاب با رنگ و بوی جدیدی آغاز شده است/ شکست آمریکا در برابر ایران در تاریخ جهان بی‌نظیر بود

رئیس جمهور گفت: چهل و سومین سال انقلاب اسلامی با رنگ و بوی جدید روزهای خود را آغاز کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در  سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن اظهار کرد: چهل و سومین سال انقلاب اسلامی با رنگ و بوی جدید روزهای خود را آغاز کرده است.

او افزود: دورانی که به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی مردمِ عاشق انقلاب و امام آن طور که مورد نظرشان بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند، اما به شکل دیگری این حضور پر شور در سراسر کشور در این لحظات در جریان است.

رئیس جمهور بیان کرد: امسال در حالی جشن می‌گیریم که ملت ایران در یک جنگ اقتصادی پس از سه سال مقاومت در حال پیروزی است.

روحانی بیان کرد: همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری به ملت ایران دارند، اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم یعنی پیروزی بدون زحمت و هزینه برای  ترامپ، اگر ما از برجام خارج شده بودیم همه تحریم ها برگشته بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سه سال تدبیر دولت باعث شد آقای ترامپ نمد مال شود، گفت: شکست و انزوای آمریکا در سازمان ملل و در برابر ایران در تاریخ جهان و آمریکا بی‌نظیر بود. آن کسی که ترامپ را سرنگون کرد خدا، و ملت آگاه آمریکا بود.

او تصریح کرد: نقش ملت و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد (ترامپ) بدون تردید تاثیر گذار بود؛ امروز دنیا امنیت، احساس قانون‌گرایی و احساس ثبات با رفتن ترامپ دینی هم به مردم ایران دارند.

روحانی افزود: امروز در ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که به مردم دادیم، در ۴ سال و نیم اول به خوبی عمل کردیم. من ۸ سال دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم، دوران ثبات و پیشرفت از سال ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از سال ۹۷ تا پایان ۹۹ و ۶ ماهه پایان دولت دوران باز آفرینی.

رئیس جمهور بیان کرد: سال ۹۵ رشد اقتصادی ما بالای ۱۴ درصد و بالاترین رشد اقتصادی در جهان بوده که این یکی از افتخارات بی نظیر دولت بعد از انقلاب بوده است. همین مسئله بود که رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را به لرزه درآورد تا در کنار ترامپ قرار بگیرند و ایران را در حصر قرار دهند.

من به مذاکره افتخار می‌کنم

روحانی بیان کرد: مردم بدانند در ماه‌های اولیه کرونا صادرات غیر نفتی ما به دلیل بسته شدن مرز‌ها تقریبا غیر متوقف شد؛ از مردم میخواهم به تاریخ خیانت نکنند، مردم ما بدانند صادارت نفتی ما در سال ۸۹، ۹۰ میلیارد دلار بوده است، اما در این دولت در سال ۹۴ به دلیل فشاری که به ما آمد کل درآمد نفتی ۳۱ میلیارد دلار بود.

او ادامه داد: بدترین درآمد نفتی دولت‌های قبل در سال ۹۱، ۶۸ میلیارد دلار بوده است؛ در این یک سال آخر فشار‌های بی سابقه و مضاعف بر دوش مردم ایران قرار گرفت. در کنار جنگ سخت اقتصادی، ما با یک ویروس عالم گیر مواجه شدیم، مردم بدانند در ماه‌های اولیه کرونا صادرات غیر نفتی ما به دلیل بسته شدن مرز‌ها تقریبا غیر متوقف شد.

رئیس جمهور ادامه داد: صادرات نفتی هم که کمتر بود، کمتر شد، اما در شرایط کرونا مردم ما روی پای خود ایستادند؛ هیچ گاه مردم برای مواد غذایی صف نبستند، هیچ بیماری برای تخت بیمارستانی در خیابان و بیمارستان معطل نشد. تحریم، کرونا، فشار رسانه و تهدید‌های نظامی، ۴ تهدید در ۴ جبهه در یک سال گذشته ما را  تهدید کرد، اما ملت ما ایستاد.

او با بیان اینکه من به مذاکره افتخار می‌کنم، مذاکره چیز منفی نیست و جزء لوازم دولت است، گفت: ما به مذاکره و پیمان با دشمنانمان با عنوان راهی که پیامبر به ما آموخته است افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: خصوصی سازی را که برخی منفی تلقی می‌کنند، این از افتخارات دولت است؛ دولت با راهنمایی رهبر انقلاب بود که توانست در مسیری صحیح، اقتصاد مقاومتی را در مسیر درست خود قرار دهد؛ درست است که ما به دنبال تعامل و مذاکره با دولت بودیم، اما قبل از آن به دنبال مبارزه با فساد بودیم.

روحانی اظهار کرد: بخش سلامت ما در آغاز انقلاب ۵۶ هزار تخت داشته و در آغاز دولت ما ۱۱۱ هزار و امروز بیش از ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی دارد.

رئیس جمهور در ادامه افزود: امروز جوانان ما در سایه پهنای باندی که به وجود آوردیم می‌توانند در مسیر اقتصاد دیجیتالی حرکت کنند، پهنای باند ۳۵ برابر شده است و آن‌هایی که در فضای مجازی شاغل هستند به ۵۰۰ هزار نفر رسیده‌اند.

او با بیان اینکه اگر چیزی وارد کشور می‌شود و مذاکره‌ای که صورت می‌گیرد، گفت: همه در چارچوب مصالح ملی کشور است. در سال آینده واکسن کرونای ایرانی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت؛ بسیار امیدوارم که پایان دولتم مهار کامل این ویروس باشد.

روحانی ادامه داد: دوران تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی تمام شد، اما برای رسیدن به پیروزی نهایی هنوز نیاز به صبر و مقاومت است؛ من در برابر ملت بزرگ ایران به خاطر صبرشان در رنج سه ساله و مقاومتشان دربرابر همه توطئه‌ها سر خم می‌کنم.

رئیس جمهور بیان کرد: سه سال است که میخواهند ترامپ را تطهیر کنند و اقدامات او را به ناکارآمدی دولت ببندند، اما خودشان به بدترین شکل رسوا شدند؛ این دولت با همه توان در تلاش است تا شاهد یک انتخاب شکوهمند را در خرداد ۱۴۰۰ باشیم.

او افزود: چند روز پیش که در محضر رهبر انقلاب بودم یک بار دیگر تاکید کردند که مشارکت مردم در انتخابات مهم‌تر از انتخاب درست است؛ مشارکت اهم است و انتخاب درست مهم.

از مردم طلب عفو می‌کنم

او تصریح کرد: در این ۷ سال و نیم اگر نتوانستم آنچنان که شایسته ملت ایران است، اقدام کنم، طلب عفو می‌کنم و می‌گویم که اگر توطئه خارجی، صهیونیست‎ها، تندرو‌های آمریکا و جنگ تحمیلی نبود امروز در ایران شاهد شرایط خیلی بهتری بودیم و آرزوهایمان برآورده شده بود.

روحانی افزود: امروز ما بزرگترین قدرت پدافندی، موشکی، راداری و دریایی هستیم، اما همه این قدرت‌ها باید در برابر قدرت اصلی سرمایه اجتماعی و معنوی باشند.

رئیس جمهور بیان کرد: آماده‌ایم که به تعهداتمان در برجام عمل کنیم، اما روزی که ۱+۵ به همه تعهدات خود عمل کرده باشد. راه دیگری برای دنیا و منطقه وجود ندارد، حتما مسیر سیاسی و راه توافق با دنیاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.