تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 10:40
کد خبر : 104567

طرح کالابرگ به صورت فراگیر اجرا شود/ دولت زیرساخت‌ها را فراهم کند

طرح کالابرگ به صورت فراگیر اجرا شود/ دولت زیرساخت‌ها را فراهم کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی باید فراگیر باشد تا منجر به مهار تورم و ثبات بازار شود، البته دولت می‌گوید زیرساخت‌های این کار هنوز فراهم نیست.

به گزارش تیتر داغ؛ غلامرضا مرحبا در ارزیابی خود از عملکرد دولت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و زمانی که بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شد، دولت باید راه‌های جایگزین آن را ارائه می‌کرد.

وی متذکر شد: یکی از راه‌های جایگزین، اعطای کالابرگ الکترونیکی بود البته نه کالا برگ دهه ۶۰، بلکه کالابرگ الکترونیکی که مردم بتوانند یارانه خود را دریافت کنند و خرید خود را انجام دهند. آن کاری که دولت در چند استان به صورت آزمایشی برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انجام داده، چیزی نیست که مجلس انتظار داشت و الان هم هنوز به آن مرحله از رضایتمندی نرسیدیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی باید فراگیر باشد، چرا که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورم و ثبات بازار کمک می‌کند و باید زیرساخت‌های آن از سوی دولت فراهم شود. نظر دولت این است که زیرساخت‌های لازم برای اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیکی وجود ندارد و نمی‌تواند این کار را به صورت کامل انجام دهد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است، دولت ملزم است که زیرساخت‌های اعطای کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند و سازوکار ارائه کالابرگ الکترونیکی را به صورت فراگیر و سراسری راه بیندازد.

مرحبا تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دهک‌های جامعه یارانه نقدی دریافت می‌کنند، بعد از حذف ارز ترجیحی باید جایگزین آن به نحوی باشد که مردم بتوانند از یارانه خود استفاده کنند و از سوی دیگر باید سازوکاری فراهم شود تا دیگر شاهد این تشتتی که مخصوصاً در توزیع مواد غذایی و خرده فروشی‌ها شاهد هستیم، نباشیم.

منبعک مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.