تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 13:16
کد خبر : 98914

هژیر توحیدی؛ تحریم‌ها چه مشکلاتی برای برق شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌کنند؟

هژیر توحیدی؛ تحریم‌ها چه مشکلاتی برای برق شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌کنند؟

هژیر توحیدی در گفتگویی در مورد تابلو برق‌های صنعتی و تاثیر تحریم‌ها بر آن‌ها و مشکلات در شهرک‌های صنعتی صحبت می‌کند. هژیر توحیدی مدیر عامل شرکت جلاگستر الماس، در ابتدای گفتگوی خود توضیحاتی برای آشنای با تابلو برق‌های صنعتی می‌دهد. تابلو برق‌های صنعتی یکی از مهمترین عناصر در کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی هستند. تابلو برق‌های

هژیر توحیدی در گفتگویی در مورد تابلو برق‌های صنعتی و تاثیر تحریم‌ها بر آن‌ها و مشکلات در شهرک‌های صنعتی صحبت می‌کند. هژیر توحیدی مدیر عامل شرکت جلاگستر الماس، در ابتدای گفتگوی خود توضیحاتی برای آشنای با تابلو برق‌های صنعتی می‌دهد.

تابلو برق‌های صنعتی یکی از مهمترین عناصر در کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی هستند. تابلو برق‌های صنعتی، از تجهیزات و قطعات مربوط به کنترل برق تشکیل می‌شوند. این تابلوها به منظور توزیع برق و کنترل سیستم‌های صنعتی به کار می‌روند. به همین دلیل، کیفیت و عملکرد این تابلوها بسیار حائز اهمیت است. از کاربرد تابلو برق‌های صنعتی می‌توان به جلوگیری از برق‌گرفتگی و آسیب تجهیزات داخلی خود در تأثیر عوامل محیطی اشاره کرد.

تابلو برق‌های صنعتی چه قابلیت‌هایی دارند؟

تابلو برق‌های صنعتی دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که به منظور بهینه سازی عملکرد سیستم‌های صنعتی، باید به آن‌ها توجه شود. این تابلوها می‌توانند دارای قابلیت‌هایی مانند کنترل دما، کنترل رطوبت، کنترل فشار و سایر قابلیت‌های مرتبط با صنعت باشند. هژیر توحیدی افزود، توجه به بهبود و ارتقاء کیفیت و عملکرد تابلو برق‌های صنعتی می‌تواند به بهبود و بهینه سازی عملکرد سیستم‌های صنعتی کمک کند.

آشنایی با برخی از مشکلات کارخانه‌ها با هژیر توحیدی

در کارخانه‌ها، ایرادات الکتریکی مانند خرابی تابلو برق راه‌اندازی یا تابلو برق اصلی باعث توقف تولید و ضرر برای صنایع می‌شود.  تابلو برق‌های صنعتی از اهمیت بسیار بالایی در کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی برخوردار هستند. این امر می‌تواند به رشد اقتصادی و توسعه صنعت کشور کمک کند. در نتیجه، باید به دنبال توسعه و پیشرفت در صنعت تابلو برق‌سازی داخلی باشیم و به بومی سازی فعالیت های صنعتی در این زمینه توجه کنیم.

در گذشته، با استفاده از نمونه‌های خارجی این مشکلات کمتر بودند. اما با شروع تولید داخلی در زمان تحریم، بعضی از تابلوهای برق دارای ضعف‌هایی نسبت به نمونه‌های خارجی هستند. این ضعف‌ها شامل ماندگاری، دوام و قابلیت نگهداری می‌شوند.

با توجه به اینکه صنعت تابلو برق در داخل کشور نیز فعال است، شرکت‌های داخلی باید به منظور رفع مشکلات و بومی سازی فعالیت های صنعتی، بهبود و ارتقاء کیفیت و عملکرد تابلو برق‌ها را در نظر گیرند. در غیر این صورت، بعد از رفع تحریم باید به واردات گسترده برگشته و از نمونه‌های خارجی استفاده کنیم.

صنعت تابلو سازی و تاریخچه آن!

در سال ۱۳۳۸، شرکت‌های ایرانی برای بومی سازی فعالیت های صنعتی، تعمیرات، طراحی و ساخت انواع تابلوبرق‌های صنعتی شروع به کار کردند. همچنین شرکت‌های دیگری مانند AEG فعالیت خود را در حوزه بازسازی و تکمیل تابلوهای وارد شد‌ه شروع کردند. سرانجام  کارخانه زیمنس از سال ۱۳۵۳ در ایران با مدیریت آلمانی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. از دید هژیر توحیدی، این امر موجب پیشرفت صنعت برق و اقتصاد کشور شد.

زیمنس؛ قویی‌ترین سازنده تجهیزات صنعتی برقی

هژیر توحیدی افزود: محال است در حوزه برق صنعتی، نام شرکت زیمنس را نشنیده باشید. زیمس آلمانی، یکی از قویی‌ترین شرکت‌های تجهیزات برق در دنیا است. شایان به‌ذکر است، زیمنس به‌جز برق صنعتی در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت می‌کند.

در سال ۱۸۴۷، فردی به نام ارنست‌فون زیمنس ایده تاسیس یک شرکت را برای خودش پیدا کرد. او موفق شد در همان سال، شرکت زیمنس را در برلین بنا کند. در نتیجه شرکتی به نام زیمنس تأسیس شد. ارنست‌فون زیمنس در زمان تأسیس شرکت، ۳۰ سال سن داشت.

ورود زیمنس به ایران

در سال ۱۸۶۴ ارنست هولتزر به ایران سفر کرد. او برای آموزش به مهندسان تلگراف ایرانی به ایران سفر کرده بود. ارنست هولتزر نقش زیادی را در ورود زیمنس به ایران ایفا کرد. برای اولین بار خطوط تلگراف در چند شهر، توسط ارنست آماد‌ه شد. کاشان، اصفهان و آباده از شهرهایی بودن که خطوط تلگراف در آنجا کشید‌ه شد.

توصیه های هژیر توحیدی در خصوص واردات تابلو برق‌های صنعتی

در نهایت، باید به دنبال توسعه و پیشرفت در صنعت تابلو برق‌سازی داخلی باشیم و به بومی سازی فعالیت های صنعتی در این زمینه توجه کنیم. از دیدگاه هژیر توحیدی، تلاش شرکت های داخلی برای برطرف کردن نیاز‌های صنعتی کشور قابل ستایش است. یکی از اهداف شرکت‌های داخلی بی نیاز شدن، نسبت به وارادات قطعات تابلو برق‌های خارجی است.

به گفتـه هژیر توحیدی، در صورت عدم واردات محصولات خارجی به ایران، محصولات ایرانی انگیزه برای رقابت با نمونه های وارداتی را نخواهد داشت.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.